close
تبلیغات در اینترنت
ديجيتال سيستم |ارائه دهنده خدمات کامپيوتر آموزشی

پشتيباني

-

هدایت به بالای صفحه

دیجیتال سیستم

آموزشی

آموزشی

آموزشی

.توجه : هديد 20% تخفيف به کاربران عضويت جديد سايت

آموزشی

آموزش کار با انجمن دیجیتال سیستم

به درخواست دوستان و اشنایان مبتدی که اهل چت روم بودن و نمی تونستن در انجمن مشارکت کنن ،امروز آموزش کار با انجمن دیجیتال سیستم  و سایر انجمن ها برای افراد نااشنا با این محیط اماده شد

آموزش کار با انجمن ها:

این آموزش که توسط خودم  انجمن دیجیتال سیستم  یعنی خودم  اماده شده هست به صورت جامع براتون نحوه کار در انجمن از ثبت نام گرفته تا ایجاد پست و مشارکت در پست ها و... را آموزش می دهد

 

جهت دانلود این آموزش بسیار کاربردی از جعبه دانلود زیر استفاده کنید

سه شنبه 21 اسفند 1397 45 ادامه مطلب
جلسه 07: نوشتن مطلب در وردپرس + آموزش ویدیویی

با سلام خدمت کاربران خوب سایت دیجیتال سیستم 

این جلسه از آموزش قدم به قدم وردپرس رو در خدمت شما عزیزان میهن وردپرسی هستیم با آموزش ارسال مطلب در وردپرس . برای تازه کارها صفحه ارسال مطلب وردپرس به نظر گیج کننده میاد و بسیاری افراد فقط از قسمت های عمومی این بخش استفاده می کنند. در این جلسه به بررسی تک تک مواردی که توی صفحه افزودن نوشته وردپرس با اونها مواجه میشید میپردازم.

یکشنبه 12 اسفند 1397 10 ادامه مطلب

پیش از شروع برنامه نویسی، می بایست با یک دسته بندی کلی در میان زبان‌های برنامه نویسی آشنا شد. در واقع، از یک بعد می‌توان زبان‌های برنامه نویسی را به دو دسته ی سطح پایین و سطح بالا تقسیم‌بندی کرد. زبان‌های برنامه نویسی سطح پایین به صورت مستقیم با پردازنده ی سیستم سر و کار دارند و با استفاده از آن‌ها می‌توان دستورات پایه‌ای برنامه نویسی را اجرا کرد. فهمیدن دستورات نوشته شده در این زبان‌ها کار دشورای است. به طور مثال، یک از این زبان‌های سطح پایین، Machine Language یا زبان ماشین نام دارد که به جای آن که از دستورات انگلیسی در آن‌ استفاده شده باشد، از اعداد صفر و یک برای نوشتن دستورات در آن استفاده شده است. زبان اسمبلی هم یک نمونه ی دیگر از زبان‌های سطح پایین است. برای آنکه بفهمیم زبان ماشین چگونه کار می کند، ابتدا می بایست درک کنیم که پردازنده ها چگونه کار می کنند. اساساً یک پردازنده از میلیون‌ها سوییچ بسیار کوچک که می‌توانند خاموش و روشن شوند تشکیل شده اند. حال با خاموش یا روشن کردن برخی از این سوییچ های خاص، می‌توان از پردازنده خواست تا کار خاصی را انجام دهد. به جای روشن یا خاموش کردن این سوییچ ها به صورت دستی، زبان ماشین یا همان صفر و یک این امکان را به شما می‌دهد تا با 0 و 1 که 0 به معنی خاموش و 1 به معنی روشن است، این سوییچ ها را خاموش و روشن کنید. با توجه به این که نوشتن برنامه‌های کامپیوتر به زبان باینری یا همان زبان ماشین، کاری بسیار طاقت فرسا بوده و از سوی دیگر احتمال بروز اشتباه هم در آن زیاد است، دانشمندان علوم کامپیوتری زبانی تحت عنوان اسمبلی را طراحی کردند. در یک کلام، هدف اصلی زبان اسمبلی این بوده است تا برنامه نویسی و یا بهتر بگوییم صحبت کردن با سی پی یو را راحت‌تر سازد. برای آن که درک کنیم که ساز و کار زبان اسمبلی به چه شکل است، ابتدا می بایست بفهمیم که پردازنده ها چگونه داده‌ها را پردازش می کنند. توجه داشته باشیم که پردازنده ی سیستم‌های کامپیوتری همانند «مغز» آن کامپیوتر است. همان‌طور که مغز انسان‌ها زمانی که در ارتباط با سایر اعضای بدن و جهان واقع باشد می‌تواند کارایی داشته باشد، پردازنده ی کامپیوتری هم صرفاً زمانی کار خواهد کرد که با سایر بخش‌های سیستم در ارتباط بوده و بتواند با دنیای بیرون -یا همان برنامه نویس- در ارتباط باشد. راه‌های ارتباطی که یک پردازنده از آن طریق با بخش‌های دیگر سیستم در ارتباط است اصطلاحاً باس گفته می شود. فرض کنیم که یک پردازنده می‌خواهد با دیتای خاصی کار کند. در این صورت، پردازنده داده‌ها را از بخش دیگر سیستم مثلاً هارد دیسک گرفته و به صورت موقت آن‌ها را در مکانی که اصطلاحاً رجیسترگفته می‌شود ذخیره می سازد. سپس پردازنده تغییرات را روی داده‌ها اعمال کرده و داده‌های تغییر یافته را به بخش دیگری از سیستم مثل حافظه ارسال می کند. به عبارت دیگر، همان‌طور که در اولین کامپیوترهای ساخته شده برای اجرای یک دستور جای کابل ها و سوییچ ها عوض می شد، در کامپیوترهای امروزی جای صفرها و یک ها تغییر می‌یابد که این تغییر جایگاه صفر و یک ها با استفاده از زبان ماشین انجام می پذیرد. اگرچه که زبان اسمبلی به مراتب از زبان ماشین -یا همان صفر و یک- راحت‌تر است، اما به هر حال برای ساخت نرم افزارهای بزرگ و پیچیده زبانی دشوار برای برنامه نویسان محسوب می شود. در گذشته، بسیاری از نرم‌افزارها با استفاده از این زبان نوشته می‌شد اما به مرور که برنامه‌ها پیچیده‌تر شدند، ثابت شد که زبان اسمبلی زبان اثربخشی برای کدنویسی نیست! بزرگ‌ترین مشکل زبان اسمبلی این است که برای نوشتن یکسری دستورات با استفاده از این زبان، می بایست با رجیسترهای پردازنده که پیش از این با آن‌ها آشنا شدیم کار کنیم. به عبارت دیگر، به منظور جمع کردن دو عدد با یکدیگر، برنامه نویس می بایست به پردازنده دستور دهد تا یک عدد را در یک رجیستر ذخیره سازد، سپس عدد دوم را به عددی که در رجیستر ذخیره شده اضافه کند و در نهایت نتیجه را از رجیستر بازخوانی کند. نوشتن یک برنامه به زبان ماشین -حتی اگر آن برنامه خیلی هم ساده باشد- کار نسبتاً دشواری است. بسیاری از برنامه نویسان از زبان اسمبلی در جاهایی که نیاز به سرعت و اثربخشی بالا دارند استفاده می‌کنند اما توجه داشته باشیم که برنامه‌های نوشته شده با استفاده از زبان اسمبلی به مراتب کندتر از برنامه‌های نوشته شده با زبان ماشین هستند چرا که برای اجرا، برنامه‌های نوشته شده با زبان اسمبلی ابتدا می بایست به زبان ماشین تفسیر شوند که معمولاً این کار توسط برنامه‌هایی تحت عنوان Assembler انجام می شود که این اسمبلر کارش این است که یک برنامه‌ای که با استفاده از زبان اسمبلی نوشته شده باشد را گرفته و آن را تبدیل به زبان ماشین یا همان صفر و یک کند. توجه داشته باشیم که هر پردازنده ای صرفاً زبان اسمبلی خاص خود را می فهمد. بنابراین یک پردازنده ی Intel Core 2 زبان اسمبلی پردازنده PowerPC را نمی‌فهمند و بالعکس. به هر حال برخی پردازنده ها هم هستند که با سایر پردازنده ها تعامل خوبی دارند مثل پردازنده های AMD که مثلاً با پردازنده های اینتل سازگار می باشند. این سر و کله زدن با رجیسترهای پردازنده، منجر به سردرگمی بیش از پیش برنامه نویسان و کسانی که علاقمند به برنامه نویسی بودند شد لذا دانشمندان علوم کامیپوتری به فکر طراحی زبان‌های برنامه نویسی سطح بالا افتادند که در ادامه بیشتر با آن ها آشنا خواهیم شد. در مقابل زبان های برنامه نویسی سطح پایین یا Low Level، زبان‌های برنامه نویسی سطح بالا از دستوارتی همچون کلمات انگلیسی -که برای انسان‌ها قابل فهم تر هستند- استفاده می کنند. زمانی که برنامه نویسی دستورات مد نظر اش را در یکی از این زبان‌های سطح بالا -همچون زبان‌های پایتون، جاوا اسکرپیت، پی اچ پی، روبی، و غیره- می نویسد، یک نرم‌افزار واسطه ای می‌آید که آن کدها را به زبان ماشین -یا همان صفر و یک- ترجمه کرده و در اختیار سیستم قرار می‌دهد چرا که سیستم‌ها فقط و فقط معنی زبان ماشین یا همان صفر و یک را متوجه می شوند. هدف اصلی طراحی زبان‌های High-level یا همان سطح بالا این بوده است تا فرایند برنامه نویسی راحت‌تر گردد. بنابراین به جای این که به سیستم دستور دهیم تا عدد 2 را در رجیستر ذخیره سازد، سپس عدد 3 را به آن اضافه کند و در نهایت خروجی آن را بگیرد، زبان‌های برنامه نویسی سطح بالا این امکان را در اختیار برنامه نویس قرار می‌دهند تا به سیستم هر دستوری که می‌خواهند بدهند و اصلا کاری به این که سیستم قرار است به چه شکل آن دستور یا دستورات را عملی سازد نداشته باشند. زبان‌های برنامه نویسی سطح بالا همچون فورتران،‌ بیسیک، کوبول و پاسکال منجر به این شدند تا برنامه نویسان وارد جزئیات برنامه نویسی و نحوه ی کار پردازنده نشوند اما این دور بودن از جزئیات کار منجر به این می‌شد تا در برخی جاها دست برنامه نویسان آن طور که باید و شاید باز نباشد بنابراین برای آن که فصل مشترکی مابین زبان‌های سطح بالا و زبان اسمبلی -که یک زبان سطح پایین است- ایجاد شود، زبانی تحت عنوان زبان برنامه نویسی C ابداع شد. ایده ی پشت این زبان فراهم آوردن فرصتی برای برنامه نویسان بود تا از آن طریق امکان صحبت کردن با سی پی یو -یا همان مغز کامپیوتر- به صورت مستقیم همچون زبان اسمبلی را داشته باشند اما در عین حال این فضا را هم برای برنامه نویس فراهم آورند تا بتوانند در صورت نیاز، جزئیات فنی نحوه ی کار سی پی یو را هم همچون یک زبان سطح بالا نادیده بگیرند. زبان برنامه نویسی C این امکان را به برنامه نویسان می‌دهد تا پردازنده را همچون زبان اسمبلی کنترل کنند اما در عین حال برنامه‌هایی بنویسند که برای انسان‌ها قابل فهم و قابل خواندن و نوشتن باشند. بسیاری از برنامه‌های کاربردی که امروزه می‌بینیم مثل سیستم عامل های ویندوز، لینوکس، مکینتاش و ... با استفاده از این زبان نوشته شده‌اند و زبان C یک زبان مادر در دنیای برنامه نویسی محسوب می شود. با این تفاسیر، دیگر نیازی به توضیح نیست که چرا بسیاری از برنامه‌های کاربردی دنیا با استفاده از زبان برنامه نویسی سی نوشته می‌شوند (در واقع این زبان هم خوبی‌های زبان اسمبلی در سرعت را داشته و هم خوانایی زبان‌های سطح بالا را برای ویرایش و توسعه ی نرم‌افزار توسط سایر برنامه نویسان را دارا است.) نکته در پاسخ به این سؤال که سریع‌ترین زبان برای صحبت کردن با سی پی یو آیا زبان ماشین، زبان اسمبلی، زبان‌های سطح بالا یا زبان سی است، بایستی گفت که مسلماً زبان ماشین -یا همان صفر و یک- سریع‌ترین زبان برنامه نویسی دنیا است چرا که سیستم‌ها فقط و فقط زبان ماشین را می‌فهمند و به نوعی می‌شود گفت که زبان ماشین، زبان مادری آن‌ها است! برای این که پردازنده ها برنامه‌هایی که با استفاده از زبان‌های سطح بالا نوشته می‌شوند را هم بفهمند، دانشمندان برنامه ی واسطی تحت عنوان Compiler طراحی کرده‌اند تا کدهای زبان‌های سطح بالا را به زبان ماشین یا زبان باینری یا همان زبان صفر و یک مبدل سازند تا برای کامپیوتر قابل فهم شوند

پنجشنبه 09 اسفند 1397 12 ادامه مطلب
 آموزش مقابله با برنامه های جاسوسی و اسپای های اینترنتی

اگر شما هم هرروز در اینترنت هستید حتما تاکنون بانوع جدیدیاز مزاحمتهای اینترنتی به نام جاسوسان اینترنتی برخورد کرده اید . برنامه ها و فایلهای جاسوسی ویروس نیستند ولی اگر وارد کامپیوترشود بدتراز ویروس دردسر ایجاد می کنند . اگر تاکنون در کار بااینترنت دچار مشگلی به این ترتیب شده اید که صفحه اصلی وخانگی خودبخود ظاهر می شو ندو در زمان کار با اینترنت برایتان در دسر ایجاد می کنند یا اینکه سرعت کامپیوتر شما به شدت کم شده است بایداحتمال دهید که دستگاه شما توسط جاسوسان اینترنتی مورد حمله قرار گرفته است به این نوع برنامه مخرب اصطلاحا اسپای spy Wareگفته میشود . برای مقابله با این برنامه های مخرب ویروس یابهای معمولی کار خاصی نمی توانند بکنند مگر اینکه دارای بخش جاسوسی یاب یعنی AntiSpyنیزباشند ویروس یابهای جدید این مورد را دارند ولی برای مقابله با این برنامه ها بهتر است ازیک برنامه ضد چاسوسی ساده مانند برنامه زیر استفاده کنید تا سریعتر به نتیجه برسید.

پنجشنبه 09 اسفند 1397 5 ادامه مطلب
معرفی مادربرد

قطعه ای است که به عنوان بدنه اصلی کامپیوتر محل اتصال کلیه قطعات به هم بوده و به شکل قطعه مربع و یامستطیل بوده شکل در داخل کی وبهصورت عمودی ودرپشت یکی از اضلاع کناری کیس میباشد

کلیه قطعات دیگر کامپیوتر به اشکل مختلف بهطور مستقیم یا با کابل به برد اصلی وصل میشوند

مارکهی معروف برد اصلی درحال حاضر عابرتند از :ایسوس -گیگا -شاتل -وام اس آیو...که هر یک نیز دارای دها مدل با امکانات مختلف میباشند 

در خرید مادبرد باید این نکته را در نظر گرفت که امکان سازگاری با قطعات پ یشرفته تر آینده را داشته باشه مثلا اینکه تاچه حد امکان استفاده از حافظه رم ویا نوع سی پی یو فابل استفاده باشند 

پنجشنبه 09 اسفند 1397 8 ادامه مطلب
بهترین CPUهایی که در سال 2018 معرفی شدند چه مدل هایی بودند؟

سال 2018 هم با تمام خوب و بد هایش، خاطرات و هیجان های سخت افزاریش به پایان رسیده و چندیست که وارد سال 2019 میلادی شده ایم. بزرگترین شوک و اتفاقی که در این سال روی داد، افزایش شدید نرخ ارزهای خارجی و افزایش قیمت تمامی اقلام، خصوصا در دنیای IT و دیجیتال بود. متاسفانه قدرت خرید مردم در تمامی عرصه ها کاسته شده و آسیب های بزرگی به اقتصاد کشور وارد شد. از همه ی آنها که بگذریم، به مانند سالهای گذشته، به سراغ معرفی برترین سخت افزارهایی خواهیم رفت که در این سال معرفی شدند.

هر ساله و پس از پایان سال میلادی، وب سایت "دیجیتال سیستم " به سراغ برترین قطعاتی می رود که در آن سال رونمایی شده و این بخش شامل تمامی قطعات مهم سخت افزاری می شود. در این مطلب به سراغ CPUها خواهیم رفت. برترین CPUهایی که در سال 2018 معرفی شده اند...با ما همراه باشید.

برترین CPUهایی که در سال 2018 معرفی شدند:



  • پردازنده های نسل دوم AMD Ryzen که Ryzen R7 2700X در صدر آنها قرار داشت، با هسته های بالا، قیمت مناسب و پرفورمنس جالب توجه، در سیستم های "ایستگاه کاری" و حتی گیمینگ انتخاب هوشمندانه ای است. تجربه AMD در رفع مشکلات نسل اول ZEN باعث شد تا Ryzenهای 2000 با کمترین حاشیه ممکن روبرو باشند. به هر حال Ryzen R7 2700X جزو بهترین های 2018 بود.

  • صرف نظر از قیمتگذاری، Intel Core i9 9900K یک غول پردازشی به تمام معنی است که با ترکیب Z390، یک کامپیوتر بسیار حرفه ای را در اختیار شما قرار خواهد داد. امکان رسیدن به فرکانس 5.0 گیگاهرتز برای تمام هسته ها، یک ویژگی برجسته برای این محصول به شمار می رفت. به هر حال در کلاس دسکتاپ میانی، با صرف نظر از قیمت، هیچ محصولی موفق به عبور از Intel Core i9 9900K نشده است.

  • در بخش مدل های میان رده APU های Ryzen 2000 هم در این سال به خوبی ظاهر شدند. AMD Ryzen 3 2200G می تواند از پس اجرای برخی بازی ها هم برآمده و اگر به دنبال یک APU برای کارهای روزانه، برخی از بازی ها و حتی برنامه های نیمه پیشرفته هستید، می توانید روی این مدل حساب نمایید.

  • پردازنده Intel Core i9-9980XE هم یک CPU بسیار قدرتمند است که برای سیستم های تشنه به پردازش تدارک دیده شده و به واقع رقیب اصلی پردازنده های نسل دوم AMD Ryzen Threadripper است. شایان ذکر است که Intel Core i9-9980XE هم صرف نظر از قیمت، دارای توان بالای پردازشی است که در برخی برنامه ها بسیار خوش درخشیده است.

  • و در پایان هم به AMD Ryzen Threadripper 2990WX‏ می رسیم؛ این محصول با 32 هسته و 64 رشته به همراه قیمت گذاری مناسب AMD، یک Workstation واقعی است که در کنار X399 مبدل به یک کامپیوتر بسیار قدرتمند خواهد شد. هر چند که برخی از برنامه ها امکان استفاده از تمامی هسته های این CPU را پیدا نمی کنند، اما احتمالا این ایراد در آینده نزدیک مرتفع می گردد.

دوشنبه 06 اسفند 1397 20 ادامه مطلب
10 نکته ای که در نهایت در پروژه های جاوا اسکریپت یاد میگیرید

جاوا اسکریپت یکی از مهم ترین زبان های برنامه نویسی وب است، در این مطلب می خواهیم نکاتی بسیار مهم برای انجام دادن پروژه های جاوا اسکریپت بیان کنیم. یادگیری جاوا اسکریپت یک ماجراجویی است. پس از تقریباً یک دهه برنامه نویسی آماتور و حرفه ای در صنایع مختلف به وسیله جاوا اسکریپت، عموماً همه با این جمله موافق هستند. پروژه های فرانت اند با جاوا اسکریپت به ما برنامه نویسان آزادی زیادی در انتخاب، انعطاف پذیری و فضای بسیار زیادی برای خلاقیت می دهد. اما در عوض نیازمند کمی دانش در زمینه ی جاوا اسکریپت و برنامه نویسی می باشد. اگر دوست دارید که موارد بسیار مهمی را در برنامه نویسی به زبان جاوا اسکریپت یاد بگیرید، حتماً این مطلب را به صورت کامل مطالعه کنید و مطمئن باشید که از خواندن و یادگیری این نکات به هیچ وجه پشیمان نخواهید شد. توضیحات مقدماتی بعد از انجام دادن پروژه های بسیار زیادی با JQuery، require.js، Angular.js، React، ExtJs و شاید ده ها چیز دیگر در جاوا اسکریپت، چیزهای غیر قابل تصوری از فرانت اند 2018 جاوا اسکریپت دیده ام و همه ی ما احتمالاً زمانی با آن کار کرده ایم. اما همواره الگوهایی وجود داشته اند که کار می کنند تا پروژه های ناهماهنگ به نوعی قابل مدیریت شوند. در ادامه با 10 مورد از اساسی ترین آن ها آشنا می شوید که از تجربه شخصی گرفته شده اند. این الگوها پایه هایی استوار را برای یک پروژه از هر فریم ورک، از هر متد و از هر اندازه ای فراهم می کنند. اگر از این الگوها استفاده کنید می توانید مطمئن شوید که نیازی به توضیحات اضافه و همینطور کامنت گذاری در پروژه نیست و کار برنامه نویس نیز بسیار راحت تر می شود و اگر در یک گروه عضو باشید نیز سایر اعضا به راحتی می توانند کدهای شما را متوجه شده و بهتر آن را بهبود ببخشند. تقسیم کردن پروژه جاوا اسکریپت به بخش های مختلف بیشتر ما این عبارت را در جایی شنیده ایم، اما به نظر می رسد که بسیاری از افراد این قانون را جدی نگرفته اند. CommonJS، Webpack و Node به ما این توانایی را می دهند که کدهایمان را به چندین فایل تقسیم کنیم. اما چرا ما باید نگران باشیم؟ در ادامه به بررسی دو دلیل برای تقسیم کردن پروژه در جاوا اسکریپت خواهیم پرداخت. با تقسیم کردن برنامه در جاوا اسکریپت برنامه دارای ثبات می شود. تقسیم کردن پروژه در جاوا اسکریپت به فایل های کوچک و تکی زمانی که کدهای شما زیاد است، باعث می شود که جست و جو و مدیریت آن ها به میزان بسیار قابل توجهی راحت تر شود، نام گذاری هر فایل بعد از این که آن را جدا کردیم باعث می شود که پروژه بهتر دیده شود و باعث می شود که در هنگام مشاهده ی معماری پروژه به مغزتان فشار نیاید. با تقسیم کردن برنامه در جاوا اسکریپت بهتر می توانید آن را مدیریت کنید. جدا کردن هر قطعه و قرار دادن آن درون فایل مربوط به آن به شما این اجازه را می دهد که به راحتی در مواقع نیاز درون آن حرکت کنید. زمانی که تابع کمکی مورد نیاز شما در قسمت دیگری از اپلیکیشن قرار دارد، می توانید به راحتی یک پوشه ی اشتراک گذاری ایجاد کنید و تابع مورد نیاز را درون آن قرار دهید و از آن استفاده کنید. در جاوا اسکریپت کدها را واضح سازی کنید. درجاوا اسکریپت وقت بگذاریدو نام تمامی متغیرها، تابع ها و فایل ها را تغییر دهید.همانطور که برای فرزند خود نام گذاری می کنید، نام های مناسبی را در جاوا اسکریپت برای آن ها انتخاب کنید. شما امروز 0.3 ثانیه برای این که نام یک متغیر را x قرار دهید گذراندید ولی یک ماه بعد شما باید دو روز وقت بگذارید تا متوجه شوید که این متغیر چه معنایی می دهد. بنابراین نام آن را تغییر دهید حتی اگر چهار برابر زمان نیاز باشد. فکر کن و از نام های طولانی نترس. از هک و چیزهایی که باعث می شوند درباره اپلای کردن به MIT فکر کنید، جلوگیری کنید. راه حل شما در واقع می تواند هوشمندانه یا پیچیده باشد و حتی گاهی اوقات در آینده شما یا یکی از هم تیمی های شما بخواهد از آن استفاده کند. در این شرایط باید زمان بسیار زیادی را صرف کند تا متوجه شود که درون کد جاوا اسکریپت شما چه اتفاقی افتاده است. تمرکز کنید که برنامه های خود را ساده سازی کنید بدون این که به توضیحات و یا کامنت ها نیاز داشته باشد. از اعداد جادویی و استرینگ ها به صورت مستقیم استفاده نکنید. همانند نام گذاری، از اعداد جادویی و استرینگ ها به صورت مستقیم در کد خود استفاده نکنید. مهم نیست که این اعداد یا استرینگ ها چقدر کوچک یا ارزشمند باشند، آن را درون یک متغیر با اسمی با معنی قرار دهید و آن را به بالای جایی که می خواهید از آن در جاوا اسکریپت استفاده کنید، قرار دهید. در بیشتر اوقات وقتی از یک مقدار به صورت مستقیم در کد جاوا اسکریپت استفاده می کنید ممکن است در جایی دیگر نیز استفاده شود، قرار دادن آن ها در متغیرها باعث می شود که کمتر از کد تکراری استفاده کنید و در نتیجه دارای کد ساده تری باشید که این کار ارزشمند است. بسیاری از افراد گمان می کنند که این کار در برنامه نویسی به زبان جاوا اسکریپت اضافه کاری است. در حالی که چنین نیست و شما با انجام این کار در واقع نشان می دهید که در برنامه نویسی به زبان جاوا اسکریپت یک فرد کاملاً حرفه ای هستید. با پیچیدگی و تودرتویی در جاوا اسکریپت مقابله کنید. اگر عرض کد شما بیشتر از 120 کاراکتر است و یا عمق آن بیشتر از 500 خط است یا دستور if شما بیشتر از سه سطح پایین رفته است، بیشترین تلاش خود را برای تقسیم بندی کردن کد خود در جاوا اسکریپت انجام دهید. شما می توانید در پیچیدگی هایی که مربوط به دستورهای شرطی است، درون if های تودرتو کد خود را به تقسیم بندی کنید و برای این تقسیم بندی می توانید از تابع های جداگانه استفاده کنید. اگر شما درون کدتان از فراخوانی های همزمان و پی در پی استفاده کرده اید، با استفاده از async/await می توانید اقدام به ساده سازی کد خود کنید. پیچیدگی های بسیار زیادی در برنامه نویسی جاوا اسکریپت باعث می شود که علاوه بر این که خودتان در حین برنامه نویسی با جاوا اسکریپت دچار مشکل شوید و نتوانید برنامه ها و اپلیکیشن هایی را که نوشته اید را دیباگ کنید، افراد دیگری که قصد داشته باشند کد شما را مشاهده کنند هم نمی توانند به خوبی از آن سر در بیاورند و در نتیجه پروژه ی شما با مشکل بسیار بزرگی رو به رو خواهد شد. پیکربندی منظم در جاوا اسکریپت در صورتی که برنامه ی شما از متغیرهای global، API endpoints، قابلیت تغییر یا اعتبارنامه شخص ثالث استفاده می کند، آن ها را در یک فایل پیکربندی جداگانه قرار دهید. مجموعه ای از پکیج ها وجود دارد که به شما در مدیریت پیکربندی هم در وب و هم در کامپیوترتان کمک می کند، همانطور که می دانید اپلیکیشن شما هم بر روی سرور موجود است و هم بر روی کامپیوتر برنامه نویس؛ به همین علت این پکیج ها در مدیریت هر دو حالت به شما کمک می کنند. ایجاد فایل پیکربندی در ابتدای کار پروژه بسیار راحت تر است و این امکان را به شما می دهد که نحوه ی کارکرد این محیط را تنظیم کنید، مشخص کنید که با چه شرطی کار کنند، دقیقاً کدام ویژگی های آن ها در دسترس باشند و بسیاری از کارهای دیگر که در پروژه های جاوا اسکریپت می توان انجام داد. فریم ورک ها در جاوا اسکریپت برای کمک کردن هستند. بارها شده است که شما یک فریم ورک را ببینید که از آن استفاده شده و یا استفاده کننده آن را می شناخته است و یا به دلیل محبوبیت از آن استفاده کرده است. کمی زمان بگذارید و فکر کنید که برای پروژه ی خود نیاز به یک فریم ورک دارید یا نه و اگر دارید کدام یک از آن ها را باید استفاده کنید. کاربر نهایی وب سایت شما در صورتی که بداند فریم ورکی که از آن برای طراحی سایت و یا اپلیکیشن خود در جاوا اسکریپت استفاده کرده اید در Github دارای صد هزار ستاره است نمی تواند به راحتی از تجربه ی کردن کار با وب سایت شما بگذرد. کتابخانه ها و فریم ورک ها را می توان به چندین دسته تقسیم کرد که در ادامه با آن ها آشنا خواهیم شد. کتابخانه های React در جاوا اسکریپت زمانی از آن استفاده می شود که شما نیاز دارید که یک کنترل کلی بر روی معماری برنامه و نحوه ی ساخت آن داشته باشید اما آن ها فقط برای اپلیکیشن های وب ساخته شده اند. کار با سیستم React زمان زیادی را می گیرد و نقشه های بسیار زیادی قبل از آن نیاز است. به شرطی که شما بدانید می خواهید چکار کنید React می تواند کمک زیادی به شما کند. این کتابخانه ی جاوا اسکریپت از بهترین کتابخانه های آن می باشد که امروزه در دنیا بسیاری از افراد از آن استفاده می کنند بنابراین برای استفاده از آن احساس نگرانی نکنید و خیالتان راحت باشد. کتابخانه های Angular/VueJS/ Ember در جاوا اسکریپت زمانی از این کتابخانه های جاوا اسکریپت استفاده می شود که نیاز به یک اپلیکیشن وب سریع و قابل اعتماد باشد. این فریم ورک ها کارهای زیادی برای شما انجام می دهند و باعث می شوند که از مزایا و معایب معماری برنامه دوری کنید و همینطور ساختار دقیق آن ها نیز آزادی عمل بیشتری را به شما نسب به React می دهد. کتابخانه های JQuery / lodash/ similar جاوا اسکریپت زمانی که نیاز به یک صفحه ی وب دارید که سریع بالا بیاید و بتواند چند کیلوبایت صرفه جویی کنید، می توانید از این کتابخانه ها استفاده کنید. آن ها می توانند به راحتی زمان توسعه ی اپلیکیشن را کاهش دهند اما باید مراقب باشید از آن جایی که آن ها به شما اجازه می دهند کدهای ناقص بنویسید از آن ها می توان به عنوان یک راهنما استفاده کرد نه یک پایه. کتابخانه های Vanilla / No framework جاوا اسکریپت از این کتابخانه ها می توانید هم برای اپلیکیشن های وب و هم صفحات وب استفاده کنید. زمانی که شما زمان زیادی را صرف برنامه نویسی و نقشه کشیدن می کنید، جاوا اسکریپت انتخاب خوبی است .زمانی که پروژه ی شما یک چیز تجربی دارد WebGL، Workers، بهینه سازی های عمیق یا انیمیشن های مرورگر را معرفی می کند. شما در نهایت می توانید فریم ورک شخصی خود را بسازید. این لیست از کتابخانه های جاوا اسکریپت تنها به عنوان یک پیشنهاد است، زمان بگذارید و تصمیم بگیرید که کدام فریم ورک برای شما بهتر است. به جز برای نمونه های اولیه در جاوا اسکریپت تست بنویسید. یونیت تست ها، Smke تست ها، تست های End-to-end، Sanity check ها. به جز مواردی که پروژه ی شما یک پروژه ی اولیه است که قرار است به زودی بازنویسی شود تست ها را بنویسید. با افزایش پیچیدگی، نگهداری و مدیریت کدهای شما سخت تر می شود. تست ها می توانند این کار را برای شما انجام دهند. گاهی اوقات با یک باگ رو به رو خواهید شد و در صورتی که از تست ها در هنگام نوشتن پروژه کمک گرفته باشید، همان لحظه است که از خودتان تشکر می کنید که با استفاده کردن از تست ها در هنگام طراحی پروژه کار دیباگ کردن کد را برای خودتان به میزان بسیار زیادی راحت تر کرده اید. در جاوا اسکریپت از کنترل کننده ورژن استفاده کنید. مهم نیست که این یک نمونه ی اولیه باشد یا یک اپلیکیشن وب کامل یا یک نمونه کوچک از اپلیکیشن وب، از گیت یا از سایر کنترل کننده های ورژن (version control)، از همان لحظه ای که شما اولین خط از کدتان را می نویسید استفاده کنید. نحوه ی ادغام کردن را یاد بگیرید، مشکلات را حل کنید و به commit های قبلی بازگردید. کنترل کننده ورژن به شما اجازه می دهد که از طریق زمان سفر کنید، قسمت های شکست خورده ی کد را نجات دهید و تغییراتی که در گذشته ایجاد شده را مشاهده نمایید. بی شک یکی از مهم ترین نکات یا حتی مهم ترین نکته ای که می توانید از این مقاله بیاموزید استفاده کردن از کنترل کننده ورژن در پروژه هایتان است، شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چرا این مسئله این قدر مهم است؟ مهم بودن این مسئله به این دلیل است که حتی اگر شما بقیه ی چیزها را نادیده بگیرید و بقیه ی مسیر را به صورت تصادفی اشتباه بروید، با استفاده از کنترل کننده ورژن می توانید آن را بدون نیاز به خودش تعمیر کرده و دوباره شروع کنید. حالت های مختلف را مسئولانه مدیریت کنید. یک الگو یا کتابخانه برای مدیریت حالت ها پیدا کنید و از آن به خوبی استفاده کنید طوری که انگار زندگی شما به آن وابسته است. مانند توسعه دهندگان فرانت اند معمولاً با دو چالش مهم در جاوا اسکریپت رو به رو هستیم که این دو چالش نشان دادن داده ها و ذخیره ی آن ها می باشد. این دو چالش تا آخر پروژه در کنار شما هستند و شما بالاخره باید اقدام به حل کردن این دو چالش کنید. بهتر است که این کار را در همان ابتدای پروژه انجام دهید چرا که با گذشت زمان این کار سخت تر می شود و به نوعی اضافه کاری است. ذخیره دیتا و مدیریت حالت ها معمولاً با پیچیدگی هایی رو به رو است چرا که شما باید به صورت همزمان این دو چالش را حل کنید. در واقع هدف ما این نیست که پیچیدگی کار را افزایش دهیم بلکه می خواهیم کاری کنیم که همان چیزی که در سرور اتفاق می افتد را کاربر به صورت همزمان بر روی صفحه نمایش خود مشاهده کند و همینطور بتواند تغییراتی بر روی آن انجام دهد. حال چطور این مسئله را در جاوا اسکریپت حل کنیم؟ اقدام اول: برای حل کردن این مشکل، React روش های مختلفی به شما ارائه می دهد که از جمله آن ها می توان به استفاده کردن از Redux در معماری Flux و همینطور استفاده از Mobx اشاره کرد. هر کدام از این ها دارای مزایا و معایبی هستند. برای این کار مطمئن شوید که اصول استفاده از کتابخانه را به خوبی یاد گرفته اید. اقدام دوم: کتابخانه های Angular، Ember و VueJS بر اساس ایده ی قابل مشاهده بودن به راه حل های مدیریت خودشان می پردازند در حالی که چنین کاری لازم نیست زیرا کتابخانه های اضافی همچون ngRx و Akita و Vuex وجود دارند این که این کار را انجام می دهند. اقدام سوم: برای بقیه ی فریم ورک ها یا وانیلا جاوا اسکریپت می توانید از Redux، Mobx یا راه حل مدیریت حالت خودتان استفاده کنید. هدف اصلی این است که مطمئن شوید که اپلیکیشن از یک ابزار مناسب استفاده می کند. این ابزار می تواند یک سرویس یا یک کتابخانه باشد. روند سؤال کردن در جاوا اسکریپت در پایان به گروه ها گوش دهید و یاد بگیرید. هر چیزی که می خوانید، هر کامنتی، هر مقاله ی بلند و طولانی که حتی توسط یک گربه نوشته شده است و می تواند بر روی کد شما تأثیر بگذارد را در نظر داشته باشید و سؤال بپرسید. با ذهنی باز از ایده های جدید استقبال کنید و آن ها را بپذیرید، حتی می توانید از ایده های فرانت اند نیز استفاده کنید ولی فقط به یاد داشته باشید که از روی عادت این کار را نکنید و با علاقه آن را انجام دهید. این مورد باعث شده است که تعداد بسیار زیادی از پروژه های جاوا اسکریپت به صورت مستقیم به فراموشی سپرده شوند. نکات مهم درباره فریم ورک های مورد استفاده در پروژه پروژه هایی که با استفاده از فریم ورک های قدیمی نوشته می شوند، گاهی اوقات از پروژه هایی که با دو فریم ورک در یک زمان نوشته شده اند، (به دلیل این که یک نفر از تیم خارج شده است) بسیار بهتر و پایدارتر هستند. در حالی که رویکرد جدید ممکن است اپلیکیشن شما و عملکرد توسعه دادن را بهبود ببخشد. به انتخاب خود بچسبید و از انتخاب خودتان جدا نشوید تا خاصیت نگهداری آن را حفظ کنید و آن را در صورت نیاز تنظیم کنید.

یکشنبه 05 اسفند 1397 9 ادامه مطلب
آموزش نرم افزار Microsoft Word 2016

نرم افزار Word از جمله نرم افزارهای ارائه شده توسط شرکت مایکروسافت می باشد که در بسته نرم افزاری آفیس قرار می گیرد. یکی از ابزارهایی که در این نرم افزار ارائه شد و مورد تأیید بسیاری از نویسندگان قرار گرفت، ابزارهای مربوط به ایجاد فهرست تصاویر و فهرست عناوین بود که دیگر نویسندگان احتیاجی نداشتند تا فهرست کتاب و یا مقاله خود را به صورت دستی ایجاد کنند. در این فرادرس تنها با چند کلیک می توانید به راحتی این فهرست را ایجاد کرده و در صورت اعمال تغییر در صفحه بندی، این فهرست را به روز کنید.پ

 

یکشنبه 05 اسفند 1397 15 ادامه مطلب